Yellowstone 2017

Indian Summer in Yellowstone.

SteelXpress Mongolia

Staalkunstenaar Bart Somers en filmmaker Bert Geeraets vertrokken dit voorjaar in een Lada Niva naar Mongolië. Precies 25 jaar nadat zij met een oude vrachtwagen van Nederland naar Nepal reisden, was het weer tijd voor een roadtrip. Met het project steelxpress begonnen de twee een nieuw avontuur, waarbij ze met een groot stalen paard naar Ulaanbaatar reden.

Saltee Island

Met Bach naar Ierland
Eind mei vertrokken Erhard Swanenberg en ik (Daan Schneider) naar Ierland om te kijkje te gaan nemen in de Bach fabriek. Het was maar een paar uur vliegen, Ierland stond nog op het lijstje en er zou een outdoor uitje aan vast zitten. Dus waarom niet?!

Papua Nieuw Guinea

Raya Ampat.

Parelwitte stranden, kristal helder azuurblauw water, met nevelwoud begroeide bergketens vol met paradijsvogels en een romantisch hutje op palen. Wie pas echt tot leven komt door de roep van de Jungle, en bovendien helemaal idolaat is van duiken, moet echt naar Papua Nieuw Guinea. Daar op één van de 8 ongerepte eilanden van Raya Ampat, vinden we Kri resort.

Klimmen in de alpen

Pierre, Karel en Reinier klimmen een week in de Alpen Zoals elke zomer hebben Karel, Marcel, Pierre en ik (Reinier) een afspraak om een weekje te gaan klimmen in de Alpen.Al ver van te voren starten we met de voorbereidingen en praten we over beklimmingen van mooie alpentoppen.Deze zomer is onze top 3: de Weisshorn (4505 m), via het Weisshornjoch en de Noordgraat (III+, 45°) de Dent Blanche (4357 m, III) en de Dent d’Herens (4171 m, III) Hieronder een verslag van onze avonturen in de bergen.

Mkuze Falls

Nog even geen zin in de kou?

Het was 2 november vroeg in de ochtend dat mijn vrouw, ik en een bevriend stel, de huurauto ophaalde op het vliegveld van Johannesburg Zuid Africa. De route was gezet op Kwazulu Natal. Daar ligt namelijk op vijf uur rijden het Mkuze falls private game reserve. We hadden gepland daar drie nachten door te brengen om vervolgens verder te trekken.
De start. Na een jaar van voorbereiding en training was het dan eindelijk zover. Op 19 januari stond ik op de Chena river, Fairbanks, Alaska om van start te gaan voor mijn expeditie. Een aantal mensen van de Yukon Quest office waren naar de rivier gekomen om me uit te zwaaien. Een 1600 km lange route, die tot nog toe niemand te voet heeft weten af te leggen, ligt voor me. Mijn plan is om deze tocht in 34 dagen te volbrengen en die ochtend om 10 uur precies ging ik van start.
Een krant schreef eens: ROTTERDAM, Wilco van den Akker uit Rotterdam wil als eerste mens de Yukon Quest non-stop te voet afleggen. Deze bare tocht over 1.600 kilometer dwars door Alaska en het noorden van Canada staat bekend als de `zwaarste hondenslederace ter wereld’. Vandaag gaat van start de avontuurlijkste hondenslederace ter wereld. Vanuit Fairbanks – Alaska vertrekken mens (de musher) en honden (Alaskaanse Huskies, Siberiërs, Malamuten en husky/herdershond-mengsel) naar het Canadese Whitehorse.
Door Wilco van den Akker 25 feb. 2006 was het zover. Al een week eerder ben ik afgereisd naar Alaska om voorbereidingen te treffen voor de langste race die ik tot nog toe heb gedaan. Een week is zeker minimaal want “echt” klaar ben je eigenlijk nooit. In mijn hotelkamer pakte ik mijn slee ongeveer 20 keer in en uit. Alles wordt overwogen en gewogen want gewicht kan van cruciaal belang zijn aangezien je, zeker in het eerste stuk, een aardige bergstrook over moet ten zuiden van Mckinley. Qua kleding was ik er eigenlijk al snel uit. De materialen die mij beschikbaar zijn gesteld door Schneider Outdoor zullen ruim voldoende moeten zijn om mijn lichaam in aankomende moeilijke omstandigheden droog en vooral warm te houden.

Bianco

Reisverslag door Reinier Vinken Zo 24-7-05 We vertrekken vanuit camping Plauns in Pontresina om Karel op vliegveld Bergamo te halen. Besluiten om er een dagje uit van te maken. Via de Majola pas rijden we richting de Italiaanse grens. In Bondo pakken we een bakkie koffie. Pierre is hier een week eerder geweest tijdens een tocht met Dees en Henk. Via Bondo naar Lago Mezzola waar we lunchen met zicht op het meer. Geweldig, heerlijk voor weinig. Na de lunch vervolgen we onze weg naar Lecco, gelegen aan het gelijknamige meer. Daar gekeken naar parapente. Drankje op het terras en een knok partij. Via een meertje en zwemmen naar Bergamo. Eerst naar de Alto citta. Rond gelopen op een oud plein. Lasagne gegeten en gesproken met twee spaanse. Door naar het vliegveld. Om 20.50 uur land Karel met Air Berlin. Hartelijk welkom en direct terug naar Pontresina waar we om ca. 23 aankomen. Alle bars zijn dicht. Vanwege de kou drinken we in de wasruimte een flesje rode wijn leeg en praten bij over de stage van Karel in Roemenie en de plannen van de komende dagen.